De zomervakantie biedt u hopelijk de kans om weer eens echt goed bij te tanken, uw favoriete boeken te lezen en helemaal weg te zijn uit de hektiek van uw dagelijkse werk. Hoe slaagt u er in om ook na de vakantie in balans te blijven? De aandachtstraining ‘Mindfulness voor zorgprofessionals‘ kan u hierbij helpen.

Ondersteuning in balans

In de mindfulnesstraining oefenen we het volledig en aandachtig aanwezig zijn bij wat er is; bewust, zonder te oordelen, en met een houding van acceptatie en vriendelijkheid. Zo ondersteunt de mindfulnessbeoefening bij het brengen van balans in het leven.
Naast het trainen van aandacht ontwikkelen we het vermogen om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen, de moed te veranderen wat in ons vermogen ligt te veranderen en de wijsheid om het verschil tussen beiden te herkennen. We cultiveren een houding van vriendelijkheid en compassie die nodig is voor het onderzoeken en toelaten van al onze ervaringen met mildheid en helderheid. Dit draagt bij aan stressweerbaarheid, emotionele stabiliteit en wijsheid.

Meer veerkracht

Mensen die met meer (zelf)compassie leven:

  • tonen meer veerkracht en flexibiliteit bij stress
  • zijn minder angstig om fouten te maken en om te falen
  • kunnen beter omgaan met uitdagingen en moeilijkheden (meer pro-actief)
  • zorgen beter voor zichzelf en worden minder ziek
  • ontwikkelen gezondere relaties: in vriendschappen, gezin en werk

Wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat (zelf)compassie getraind kan worden en bovenstaande vruchten afwerpt.

In de achtweekse training ‘Mindfulness voor zorgprofessionals‘ leert u tevens voor welke patiëntengroepen aandachtstraining van waarde kan zijn.

Schrijf u nu in!