Project Description

Incompany training Beter [beeld] bellen

Combineer regie en empathie met deze training Beter [beeld] bellen

Gesprekken en consulten verlopen, nu noodgedwongen, steeds vaker digitaal. Zelfs de meest verstokte niet-beller moet eraan geloven. Omdat non-verbale informatie en sfeer uit het fysieke gesprek ontbreken, zult u meer communicatievaardigheden moeten inzetten om een effectief en prettig gesprek te voeren. Deze training geeft u handvaten en adviezen die u helpen bij het voeren van een prettig en efficiënt consult.

Het begon noodgedwongen; nu lijkt het telefonisch communiceren met de patiënt een deel van de fysieke consulten te kunnen vervangen en aanvullen. Niet alleen uit behoefte aan efficiëntie. Verrassend genoeg blijken ook veel patiënten het als een prettig alternatief voor het gesprek aan tafel te ervaren.
Het lijkt niet veel anders dan een spreekkamergesprek, u kunt immers al jaren telefoneren èn communiceren. Toch vereist het voeren van een prettig, empathisch en effectief digitaal consult met de patiënt aanvullende vaardigheden.

Best practices beeldbellen

Naast een net wat andere gesprekstechniek zijn een goede voorbereiding en een goed werkende techniek van belang. In de training komen deze aspecten ruimschoots aan de orde. Daarbij is er gelegenheid om te oefenen met een ervaren trainingsacteur aan de hand van voorbeelden uit uw dagelijkse praktijk. Wat ervaart u als voor- en nadelen? Wat zijn uw ‘best practices’ op gebied van telefonische communicatie met uw patiënten en waar loopt u tegenaan?

Meer weten over onze incompany training Beter beeldbellen?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en een offerte op maat.

Doelgroep
Medische professionals

Duur
Een middag en avond

Accreditatie
Op aanvraag

Locatie
Incompany of op locatie naar keuze

Kosten
De prijs is op aanvraag

Groepsgrootte
Voor deze training hanteren we bewust een beperkte groepsgrootte

Overige bijzonderheden
Deze training kunnen wij voor u op maat maken en op de door u gewenste locatie verzorgen.

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en een offerte.

Meer info

Waarom kiezen voor de incompany training Beter [beeld] bellen?

  • Welk gesprek kunt u telefonisch voeren, welke niet? Wat zijn de kansen en de beperkingen?

  • Met een goede voorbereiding van uzelf en de patiënt verloopt het gesprek effectiever.

  • Tips voor een soepele techniek en adviezen om uzelf en uw achtergrond optimaal in beeld brengen.
  • Welke non-verbale signalen kunt u toch inzetten, met en zonder beeld.

  • Hoe houdt u regie over het gesprek, bewaakt u de tijd en komt de patiënt toch voldoende aan bod?

  • Gesprekstechnieken die ervoor zorgen dat het gesprek prettig en effectief verloopt.

  • Oefenen van een gesprek aan de hand van uw eigen voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

  • De training wordt gegeven door ervaren professionals op gebied van arts-patiënt communicatie.

Meer informatie

De deskundige communicatietrainer

Helma Westerhof is eigenaar van communicatieadviesbureau PQ Consult en als coach verbonden aan het coachnetwerk van de Academie voor medisch specialisten. Ze geeft trainingen aan medisch specialisten in verschillende communicatievaardigheden zoals ‘samen beslissen’, ‘feedback geven op de werkvloer’ en ‘samenwerken’. Ze houdt regelmatig presentaties over deze en andere onderwerpen.

Meer info

Anderen bekeken ook

Meer weten?

Heeft u vragen of wil je informatie over deze opleiding die je niet op deze pagina vindt? Neem dan contact op met het team van De Academie voor Medisch Specialisten.

030 – 247 4197
E-mail ons