Het bureau

De medewerkers verbonden aan de Academie voor Medisch Specialisten:

Drs. J. (Jolande) Verhulst, directeur

Jolande Verhulst is directeur van de Academie voor Medisch Specialisten. Zij is in 1990 afgestudeerd bij iBMG en heeft ruim vijfentwintig jaar ervaring met projecten, implementaties en veranderingen in de zorg. Zo was zij betrokken bij diverse grote landelijke projecten als ‘Sneller Beter’ en ‘Zichtbare Zorg’ en heeft zij in diverse rollen en functies gewerkt in zowel algemene als academische ziekenhuizen.

Jolande heeft haar eigen adviesbureau in de zorg en werkt voor de stichting Appraisal & Assessment. Deze stichting bevordert het Individueel Functioneren van Medisch Specialisten (IFMS). Tevens is zij mede-oprichter en directeur van Stichting Nederland Verbindt, die tot doel heeft ouderen te empoweren in ict-gebruik vóórdat zij er afhankelijk van worden. Met steun van diverse fondsen worden tablet- en iPadcursussen georganiseerd, die gegeven worden door ict-leerlingen van ROC’s in Noord- en Zuid-Holland.

A. (Anita) van Amerongen – Brouwer, cursuscoördinatie en bestuur

anitaNadat Anita in 1987 als directiesecretaresse in dienst kwam bij de toenmalige Landelijke Specialisten Vereniging, maakte zij in 1993 de overstap naar de Stichting Managementscholing Medische Specialisten, de voorganger van de Academie.

Anita is werkzaam bij de Academie vanaf de oprichting in september 2008. Zij coördineert de werkzaamheden voor o.a. de leergang Management voor Medici, de AIOS Talentenklas, diverse incompanytrainingen en cursussen in open inschrijving. Daarnaast ondersteunt zij de Raad van Commissarissen, Aandeelhouders, Programmaraad en het coachingsnetwerk en is zij belast met de accreditatie.  Naast haar werkzaamheden voor de Academie is Anita bestuurssecretaris van het Petrus Camper Instituut, het onafhankelijke wetenschappelijk instituut van de Federatie Medisch Specialisten.

J. (Julia) Rog, cursuscoördinatie en financiën

Medio 2014 is het bureauteam van de Academie uitgebreid met Julia Rog. Julia heeft jarenlange ervaring als financieel manager in de zakelijke dienstverlening.  Haar kennis van financiën en projectadministratie zet zij met veel enthousiasme in voor de backoffice van de Academie en financiële rapportage en afhandeling.

Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de coördinatie van de cursussen in opdracht, waarvoor zij het eerste aanspreekpunt vormt.

A.W. (Willemijn) Astro, communicatie en werving

Willemijn AstroVanaf de zomer van 2015 is Willemijn verantwoordelijk voor communicatie en werving. Zij heeft een brede ervaring met webdesign en -consultancy, usability, information design, schrijven voor het web en tekstredactie, en de ontwikkeling van managementinformatie, handleidingen en trainingen.

Zij verzorgt de ontwikkeling van cursusbrochures en nieuwsbrieven, beheert de website en houdt de uitingen op social media bij. Verder regelt zij de plaatsing van scholingsagenda’s in diverse vakbladen.