Onze organisatie

De organisatie van De Academie voor Medisch Specialisten ziet er zo uit:

Het bureau

De medewerkers verbonden aan De Academie voor Medisch Specialisten:

Henriette Faas
Henriette FaasOpleidingscoördinator
Van plannen, regelen en organiseren krijgt Henriëtte veel energie. Ze vervult daarin graag een coördinerende rol. Met veel enthousiasme is ze sinds juni 2019 aan het werk als opleidingscoördinator binnen De Academie voor medisch specialisten. Zij is daar verantwoordelijk voor diverse open inschrijving opleidingen, zoals de leergang medisch management in het ziekenhuis en het FMLS managementprogramma. Tevens neemt zij de coördinatie op zich van diverse incompany trainingen. Henriëtte werkte eerder jarenlang als assistant bij een vastgoedorganisatie, waarbij zij als spin in het web opereerde binnen de Healthcare afdeling.
Anita van Amerongen – Brouwer
Anita van Amerongen – BrouwerOpleidingscoördinator
Anita is werkzaam bij De Academie voor medisch specialisten vanaf de oprichting in september 2008. Daarvoor heeft zij lange tijd gewerkt bij de Landelijke Specialisten Vereniging (nu: Federatie Medisch Specialisten). Bij de Academie coördineert Anita de werkzaamheden voor o.a. de leergang Management voor medici, de Aios Talentenklas, diverse incompanytrainingen en open inschrijving opleidingen. Daarnaast ondersteunt zij het coachingsnetwerk en organiseert zij de accreditatie van het opleidingenaanbod van De Academie voor medisch specialisten.
Janis Kuyten
Janis KuytenOpleidingscoördinator
Sinds december 2018 werkt Janis bij het bureauteam. Zij is onder andere verantwoordelijk voor de coördinatie van opleidingen, en met name die van arts in opleiding tot specialist. Haar ervaring met het plannen en organiseren van evenementen, komt goed van pas bij haar rol als opleidingscoördinator die zij met enthousiasme vervult. Daarvoor is zij jarenlang als managementassistente en secretaresse werkzaam geweest bij onder andere ProRail en de Federatie Medisch Specialisten.
Katrien Hendriks
Katrien HendriksDirecteur
Op 1 juli 2021 is Katrien gestart als interim directeur van De Academie.
Zij is inmiddels ruim tien jaar actief als senior adviseur bij de Federatie Medisch Specialisten. Diverse dossiers op het gebied van organisatie en positionering van medisch specialisten vormden haar portefeuille. Denk daarbij aan duurzame inzetbaarheid/gezond en veilig werken alsmede de positionering van medisch specialisten en professionalisering van hun besturen. Naast haar werkzaamheden voor de Federatie vervult Katrien enkele nevenfuncties op het gebied van onderwijs. Zij is sinds 2007 verbonden aan de accountancy- en controlling-opleiding van Nyenrode Business Universiteit en stond mede aan de wieg van opleidingen op het gebied van zorgadministratie- en zorgmanagement van de ZorgInfoStraat. Rollen als docent, lid opleidingscommissie, kerngroep-voorzitter en programmaleider vervult zij met veel enthousiasme. In haar nieuwe functie bij de Academie vindt zij een plek waarin haar passie voor medisch specialisten en onderwijs samenkomen. Eén dag per week blijft zij actief als adviseur voor de Federatie om feeling te houden met de uitdagingen en vraagstukken die medisch specialisten in de praktijk ervaren en daarmee de vertaling te kunnen maken naar een blijvend, passend opleidingsaanbod vanuit De Academie.

Algemene voorwaarden, klachtenregeling en privacy

Op het moment dat u zich inschrijft voor een opleiding bij De Academie vindt u hier de voorwaarden waaronder wij optimale service aan u verlenen. Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat u ons wilt adviseren om een aanpassing in onze procedure toe te passen, of u heeft een vraag of klacht, dan vindt u hieronder de benodigde informatie.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over een opleiding, onze docenten of onze werkwijze? Stel ons uw vraag, wij helpen u graag verder.

088 – 505 34 33
Contact